Goddagens

Hejsan på er allihopa.
Nu ska jag förhoppningsvis klara av att vara tillbaka till vardagen igen.Visserligen mår jag lite illa fortfarande men jag känner mig åtminstone mycket positivare än på länge. Det kanske är som de säger att det oftast dyker först när man går på sådana här mediciner men sedan blir det bättre.
Och det vore ju himla skönt om biverkningarna håller på att plana ut i alla fall men man ska inte ropa hej riktigt än.
Dessutom på tal om väder..det är verkligen långt ifrån någon höjdare just nu, det nämligen ösregnar så det blir små floder på marken.
Man får kryssa mellan vattenpölarna för att inte bli blöt om fötterna så vida man inte har stövlar så det är en verkligt perfekt dag för att stanna inomhus på.
Var dock ut lite imorse när det fortfarande var uppehåll och solen bitvis sken..allt för att hinna fota en del förstås.
Såg en lövsångare men hann inte få fram kameran typiskt nog fast det är tur att mesarna alltid ställer upp, de är perfekta att öva att fota fåglar på.Även om det är långt ifrån lätt att få det där perfekta läget på dem heller. De sitter ju som bekant är inte stilla mer än de absolut behöver fast talgoxarna kan sitta stilla och lyssna på när man pratar med dem ibland.Riktigt vad de tänker är såklart svårt att säga men jag tror de är nöjda så länge de får någon mat.Såg dessutom att två av dem passade på att ta sig en siesta mitt på hållet och blåmesen var inte nöjd med att de andra åt upp all mat som var utlagd utan kom och kvittrade så det var bara att gå ut igen.Passade på att fota lite och här är resultatet:
 
Så här rund och fin blir man om man får ost när man växer upp.
 
Blev rätt nöjd med det här kortet på blåmesen får jag lov att säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0