Skogstokans-nu under mspbubblet

Här kommer jag att lägga in en del fotomn som jag har fotat med min systemkamera :) De låg tidigare på min fotoblogg men då jag har färre läsare där valde jag att istället lägga in det undet en kategori här. Hoppas att det ska bli mer uppskattat då det egentligen betyder att det blir mer bilder på mspbubblet.
Allt kanske inte har med MSP att göra men mycket kommer fortfarande att vara sig likt det lovar jag allt :)
som Veckans Boonie.
Sedan spånar jag vidare på hur till exempel Lördagsgodiset ska se ut. Har ni några förslag på frågor ni tycker man bör ha med i en intervju ?
Tveka inte att lämna dem endera via meddelandena på MSP eller via kommentarsfunktionen här :)
Fast nnu ska ni få se vad jag fotat i helgen. Varit förkyld och bara samlat krafterna egentligen men idag var pappa och jag ute hela förmiddagen och spanade på fåglar :)
Så härligt nu på våren.


En liten svartmes satt i buskaget och såg en aningens frusen ut i det snöblandade regnet.


Skator är påhittiga av sig och smarta fåglar. Här en som försöker leka småfågel i tron om att
få sig en bit mat.


Årets bubblare vid matningen av vinterfåglar dök också upp, en näpen liten grönsiska.


Betydligt större än mesar och siskor var denna vackra sångsvan  som kom flygande mot matplatsen helt ensam faktikskt. Annars har det varit gott om dem i år, här har vi sett omkring 40-50 svanar vid två tillfällen.


Någon som också smög sig med på bild var den här lekfulla samojedtiken :)
Bara en optimist springer ner till ån,biter av en rot från ett träd och vill leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0