Idag MÅSte jag visa

Det var bara en vits men ni förstår den eller hur ?
Tog mig en promenad idag och hade väl egentligen inte väntat mig några bilder med tanke på
det lite risiga vädret. Imorse var det fint men innan jag väl hade jobbat klart hann solen gå i moln och börjat blåsa. Typiskt nog tänkte jag men jag tog mig ändå ut även om jag och måsarna var rätt ensamma nere vid vattnet.
De verkar tycka att de flesta väder är rätt okej att vara ute i,
kanske för att de nästan ständigt letar efter mat. Hur som helst så gillar jag egentligen fiskmåsar mer och tycker skrattmåsarna mest är bra på att skräna men det är säkert olika lägen på dem.
Idag låg i alla fall en ensam skrattmås och guppade omkring på vattnet när jag var på väg tillbaka och den var rätt så orädd vilket de ju ofta blir.
Jag satte mig i alla fall ner för att fota lite och efter ett tag så pptäckte jag detaljerna vad den faktiskt gjorde.
När vågorna sköljde in sjögräs mot stranden så for den genast dit och letade efter små kräftdjur och annat gömt måsgodis.
Så där satt jag en stund och bara betraktade den medan den fridfullt rotade runt och dessutom så tog den sig ett dopp, huga så kallt det såg ut att vara. Dessutom ska det sägas att jag var rätt ensam där nere i hamnen, förutom måsarna och enstaka människor som skyndade sig in lika fort som de kom ut.





 



Kommentarer
Postat av: Badbollen (på MSP)

Vill bara säga att jag är väldigt fascinerad av hur bra bilder du tar. Alla bilder du lägger upp är fantastiskt fina! Jag älskar dem och hoppas att du lägger upp många fler fina bilder! :D Tänkte också säga att när jag såg dina bilder på skrattmåsen så fick jag stor lust att ta mig ner till båtklubben och se om även jag kunde få några fina bilder på någon sjöfågel :P Har du sätt min blogg? Jag har en blogg där jag lägger upp fina bilder på djur och natur och sådant. Den heter blommaoblad.wordpress.com om du skulle vara intresserad av att kolla på den. Oj vilken lång kommentar det blev...

2012-04-22 @ 18:21:04
URL: http://msppyssel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0