Julpyssel

Efersom de flesta av er som läser den här bloggen nu inte verkar ha något emot det åtminstone inte om jag ska se till resultatet på frågan jag ställde så tänkte jag visa upp något som jag har pysslat med de kvällar jag inte varit inne på MSP så mycket. Det är nog visserligen lätt hänt att det blir så före jul när det är annat man ska fixa.
Tycker ni att de ser smarriga ut och undrar hur jag har gjort?
Har använt mig av MINI bakformar i silikon som finns att köpa bkand annat på Panduro.se.
Sedan har jag smält vit bakchoklad ,ringlat ner ett lager i varje form, låtit det stelna i kylen ca 5-10 min,
smält mörk blockchokald och ringlat ner över , ställt in i kylskåpet och låtit dem stå tills de stelnat helt.
Plockat ur formarna och lagt i en skål :), klara för att äta.
Varken speciellt svårt eller dyrt egentligen fast var försiktiga när ni smälter chokladen , den blir väldigt varm och ha gärna en vuxen till hands innan ni sätter igång. Sedan kan omgivningen behöva chokladsaneras efteråt ;) *skratt* men där duger det bra med varmvatten, tvål och en trasa.
Ha det så kul och lycka till med pysslandet!

Kommentarer
Postat av: anonym

hur gör du din design? snälla svara

2011-12-23 @ 14:32:13
Postat av: Connie

Jag gör all design med photoshop cs5.

Har inga mallar utan utgår från huvudet och använder min egen fantasi :)

Ibland händer det att jag gör vissa små detaljer med ritplatta.

2011-12-23 @ 15:30:52
URL: http://mspbubblet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0